Thursday, February 24, 2011

TUAN DIREKTOR PILIH KASIH !

kisah si penjual ikan masin....

hidup susah bukan halangan bagi sang puteri untuk mangharungi liku-liku hidup... sang puteri merupakan seorang pelajar sekolah yang dilahirkan dalam keluarga yang susah.. maka keperluannya adalah terhad.. walaupon dilahirkan dalam keluarga yang susah tetapi sang puteri merupakan seorang pelajar yang pintar.... oleh kerana sang puteri hidup susah... sang puteri menolong ibunya makcik midah menjual ikan masin ...dan  pada suatu hari:

mak cik midah    : puteri... boleh tolong umi x?
sang puteri          : boleh umi... umi nak mintak tolong suruh puteri buat ape?
mak cik midah   :  umi nak mintak tolong puteri pergi menjual ikan masin neh
                            boleh? 
sang puteri         : oh.. baiklah umi...biar puteri saje yang pergi berniaga...
mak cik midah   : umi dah letakkan ikan masin tu dalam belangaburuk 
                          atas dapur tu.nanti puteri ambik kat situ ya umi nak rehat
                          kejap...
sang puteri        : baiklah umi..

maka berlalulah mak cik midah terus pergi kedalam biliknya..... dan sang puteri pon dengan perlahan-lahan menuju ke dapur unutuk mengambil ikan masin yang berada di dalam belangaburuk itu untuk di masukkan kedalam bakul... selepas bersiap.. sang puteri pon pergi la menjual ikan masin..... sang puteri menggunakan basikal untuk pergi menjaja.... sang puteri akan pergi rumah ke rumah untuk menjual ikan masin.... sang puteri sampai di rumah yang pertama...dimiliki oleh en ben..

sang puteri : assalammualaikum....
en ben       : waalaikumussalam.. yer dik nak ape??
sang puteri : ehh.. taff la abg neh.. err.. saya jual ikan masin bang..
                   macam-macam jenis ikan ade bang...
en ben       : ermm... ikan jenis ape ade?? 
sang puteri : macam-macam bang.. gelama,puyu,lampam,kembong .
                   .semua ade bang.. abg nak ikan ape?
en ben       : abg nak anak ikan ade... hehehe.. xde la abg gurau jer..
                  ikan temekung masin ade?
sang puteri : ade ... abg nak bopa kilo?
en ben       : bagi dua ekor dah la.. abg skung neh pon duit xbopa ade..          
                   kalo esk adik  datang boleh la abg beli 
                   banyak sikit sebab esk gaji abg dah masuk..hehehe
sang puteri  : (arghh harap badan jerr  taff tapi kedeq) err...nah bang.. rm2..jer..
en ben       : hah.. nak duitnyerr....
sang puteri  : terima kasih yer bang....

dan berlalulah sang puteri kerumah  yang lain pula... sedang enak mengayuh basikal untuk menuju ke rumah yang lain... tiba-tiba sang puteri di tahan oleh dua mat rempit tegar... ady....dan chubb

ady :  hye dik... jual ape tu...
sang puteri: saya jual ikan masin bang.....
chubb : owhh ikan masin.... hehehe.. sedap tak ikan masin adik?
sang puteri : mesti la sedap bang.. emak saya yang buatkan...macam-macam ikan ade bang..
ady : ikan laga masin ade tak dik?
sang puteri : ehh xde la bang...
chubb :ehh xde erkk.... hermmm kalo macam tu abg nak adik larh.. boleh??
sang puteri : apa abg cakap neh....
chubb:alarh dik... boleh la....

ady  merampas bakul berisi ikan masin dan mencampakkannya di tepi jalan.....
dengan serta merta ady dan chubb terus menangkap sang puteri.... sang puteri meronta-ronta melepaskan diri...mereka ingin melaukan perkara yang jahat kepada sang puteri.... sang puteri cuba melawan tetapi apakan daya dia tidak terdaya....tiba-tiba... !!!! jeng3..

ujang : woiii.. apa korang buat neh....??? lepaskan budak tu...
ady : ehh ko pehal mat?? ko sape?? abg dya ker??
ujang: hah.. aku abg kepada mak ko.. pehal ko ggu dya lepaskan dia..
ady :kurang ajar ko ek.... nah adusshhhhh!!!!

maka terjadinya pergelutan di antara ady,  chubb dan ujang.... ujang membuka langkah silatnya.... ujang merupakan juara pertandingan silat katak daerah hulu langat... dia juga merupakan pemegang tali pinggang hitam taekwondo...

sang puteri yang masih keliru berlari kerumah en ben untuk meminta pertolongan....
selang 5 minit sang puteri datang dengan en ben.....  dua orang mat rempit tadi pon melarikan diri apabila ternampak sang katek datang bersama en ben.... sang puteri mencari-cari kelibat ujang yang datang menyelamatkannya... tiba-tiba.. sang puteri dan en ben terkejut apabila ternampak!!! ujang di tepi jalan..
 dia dibelasah teruk....en ben dah sang puteri terus membawa ujang ke hospital.......



 link...watak-watak...
http://www.benashaari.com/
http://puteri-katek.blogspot.com
http://www.adybudika.com
http://azfar9897.blogspot.com
http://syuhadahrazali.blogspot.com/
http://alongusop.blogspot.com



14 comments:

Ujang9897 said...

hebatkan ujang..hahaha

pahlawan tu..=)

mukmien said...

hahaha... ujang paling powerrr...

putERi-kAtEk said...

xley blah!!!! tiba2 last2 kuat pulak ayat si katek!!! hahahhaa...

hmpeh, ada niat nk buat benda tak baik ni.....hahahaha

Sunah Mohammad said...

uiyooo...ujang hero~ hahaha~

MEH BACA CITE SAYA LAK~

Miss Ran said...

wah ujang hero tp kne blsh lak

mukmien said...

ujang: pahlawan yang gagah perkasa hahah

mukmien said...

katek: hahaha... tersalap larhh pulak hahahha

Lulu caldina said...

rajinlah join segmen..ngee

Azie Azra said...

ujang pahlawan sejati alaf baru

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

wahhh..ujang jadi hero.heheee

qemaishak said...

jaga2 sang puteri.mat rempit tegar masih berleluasa tu..
ujang kena standby la nanti kena belasah lagi hehe
rajinnya mengarang..

Aziela said...

uishhh...dah la jual ikan masin...ada hati lagi nk ckp org kedekut..x bersyukur betull...heheheh

Boleh jadi skrip drama minggu ini lah...

Mamaleesya said...

Jom tengok cite ni pulak k

http://diarialeesya.blogspot.com/2011/02/tuan-direktor-pilih-kasih-eh.html

Along Usop said...

weheheheh.. ujang kene blasah ngan aku le tu.. =p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...