Monday, August 8, 2011

nak main meeeyiaaamm !!!!


lapar...lapaq...lapo...
ayat yang paling femes dalam bulan posa...
ehh...dah posa ka???
rasa baru ja raya haritu.... neh dah nak raya balik dah..
masa pantas meninggalkan kita...kerna setiap detik yang berlalu menandakan
kita semakin menghampiri kematian...(bulan posa kena ayat2 insap sikit)
kalau time posa2 macam neh teringat masa kecik-kecik dulu...
masa tu aku dok kat tanah melayu....
orang melayu neh kalau bulan posa ja... wajib ataih meja ada 4-5 jenis makanan..
macam depa nak makan perabih nuh !!! padahal kena ayaq 2-3 gelas dah kenyang dah
kuih macam-macam jenis kuih !! coq jagung,coq badak,karipap,tepung talam...
boleh kata semua jenis kuih ada la...

kui..kui...kui....

kalau bab ayaq lak macam-macam jenis ayaq depa beli...
ayaq tebu,ayaq soya,ayaq lengkong,ayaq jagung....
dan paling femes kalau belah kampung aku ayaq ketum...keh..keh..


aku pon tak paham dengan perangai orang melayu neh...(nasib bek aku kacukan keling)
nak kata ikut nafsu tak juga...nak kata duit banyak sangat pon tak juga..
mungkin sebab depa dok negara yang aman damai kot noh!!!
sebab tu depa senang nak keluaq p cari makan..
cuba depa posa kat negara dok  tengah perang...
tobat lahum aih xtaw nak p cari makan kat mana......
 dalam bulan posa neh dulu-dulu masa dok tanah melayu syok oo...
teringat zaman-zaman dok main meyiaammmm.....

dam dam dum....bunyi meyiaaammm...
kanak-kanak datang beduyun-duyun..

meyiaaammm neh kalo xdak sebiji kat belakang rumah kira tak hero arr..
mesti mau ada gak sebiji... baru anak jantan...
p kedai ameng beli kabat rm2..jadi dah...
tu pon tak larat nak cucuh dah...
sat g dengaq mak aku dok bukak posa dengan dok maki aku hahaha
dok buat terkejut dengaq bunyi keeebboooommmm....!
la neh dak besaq panjang... rasa nak men meyiaammm tu ada lagi
tapi takdak port dah nak men.... maklom la tua dah...

macam tak selamat ja meyiaammm neh

dah la malaih aku tulis panjang-panjang...
nak keluaq p bazaar beli ayaq,kuih,nasi,cucuq,murtabak,ayam golek.....
sama ja orang melayu dengan aku !!!! puuiii hahahahahah












***KALAU BERAK DALAM SELUAQ BATAL TAK POSA???



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...