Tuesday, June 14, 2011

menagih rindu kepada pencipta !!

bila aku terjaga dari tidur bila sinaran matahari memancor..
terdetik rasa yang agak gundah gulana..
namun bila hati berdetik seketika
aku mula kabur...apakah yang akan berlaku!!!
ya.. memang benar...
tidur adalah sebahagian dari mati !!
tapi perbezaanya...
mati tidak lagi kita bernafas......tiada mimpi mimpi indah.....
dan tidak terjaga diakhirnya....
tidur... kita masih lagi bernafas....banyak mimpi indah...'
dan sebelum mimpi itu sampai klimaksnya...
kita sudah kembali terjaga...
terjaga untuk apa??...
terjaga untuk meneruskan perjuangan mencari kehidupan!!

kehidupan.. !!! satu ayat yang cukup indah !!
indah bila berbicara..tapi susah bila hendak menempuhinya..
kehidupan yang sempurna tidak selalunya terjadi..
tapi kehidupan yang penuh dengan penderitaan..
selalu menghantui.. !!!!
tapi... usah ditakuti dengannya..
kerna kita semua ada agama.. !!!
agama yang akan membawa kita menempuhi kehidupan
agar perjalanan hidup menjadi mudah.. !!!

aku bukan suka madah berhelah...
aku hanya penulis yang menggunakan hujung jariku..
mengetuk papan kekunci ...
menyusun ayat... mengubah kata-kata
agar aku tidak terleka dengan mainan duniawi....
mainan dunia....yang semakin tua...
yang sakit menangung beban penderitaan
akibat dari keegoan manusia....

manusia.....!!!!
putih,hitam.coklat..itulah manusia...
baik jahat,gila,mereng..itu juga manusia..
kaya miskin,sederhana..itu juga manusia...
bongkak,takbur,ego,baik..itu juga manusia... !!!!!
sememangnya.. manusia itu bermacam-macam perangai...
tapi itulah manusia.. !!! yang menjadi khalifah dimuka bumi ini...

akhir bicara sebelum menutup kata-kata.. !!!
aku..REMY ISHAK... ingan mengatakan...

















errmmm...BOLEH TUJU LAGU ???

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...